Dans op Mariah Carey tijdens de première van lichtshow in Oostende

Dagelijkse lichtshow met meer dan 230.000 lichtjes is hoogtepunt van Winter in Oostende

Woensdag 13 december 2017 — In de Adolf Buylstraat in Oostende vindt op vrijdag 15 december om 17.45 uur de première van de dagelijkse lichtshow plaats. In een lichttunnel van meer dan 180 meter en met meer dan 230.000 lichtjes zullen dagelijks 4 spectaculaire shows te zien zijn. Elke show duurt een 6-tal minuten en zal ingezet worden met de grootste kersthit aller tijden: “All I Want For Christmas Is You” van Mariah Carey. Om de première extra feestelijk te maken, willen we met zoveel mogelijk mensen op deze ultieme kersthit dansen. De échte kerstman uit Lapland komt speciaal naar Oostende om samen met burgemeester Johan Vande Lanotte het startschot te geven van de eerste lichtshow.

De lichttunnel staat tot en met 14 januari in Oostende. De shows zijn dagelijks gepland om 16.45, 17.45, 18.45 en 19.45 uur. De première van deze lichtshow op vrijdag 15 december om 17.45 uur zal live te volgen zijn op de Facebookpagina van Toerisme Oostende vzw.

Deze spectaculaire lichtshow is één van de hoogtepunten van Winter in Oostende. Oostende pakt tijdens de winterperiode ook uit met:

• Winter in het Park
    tot 7 januari // Leopoldpark
    Een unieke kerstmarkt in het Leopoldpark met schaatspiste op de vijver.

• Inpakbar
    tot 7 januari // Feest- & Cultuurpaleis
    Hier kan je al je cadeautjes laten inpakken in origineel Oostends cadeaupapier. Ook meer dan 80 Oostendse winkels pakken geschenkjes in in dit speciaal ontworpen papier.

• Huis van de Kerstman
    tot 7 januari // Wapenplein
    De ideale spot voor je winterfoto. Tijdens het weekend van 16 december ontmoet je hier de échte kerstman uit Lapland.

• Christmas Village
    21 december tot 1 januari // Vissersplein
    Een gezellige kerstmarkt op het Vissersplein.

• Alice in Wonderland on Ice
    27 & 28 december // Kursaal Oostende
    Tijdens deze voorstelling schaatsen de acteurs op het podium van Kursaal Oostende.

• Eindejaarsvuurwerk
    31 december // Groot Strand
    Spectaculair vuurwerk op het Groot Strand om het nieuwe jaar op feestelijke wijze in te zetten.

• Nieuwjaarsduik
    6 januari // Strand Oostende
    Tijdens deze jaarlijkse traditie duiken meer dan 5.000 mensen in de Noordzee.

• Het Vlot. Kunst is (niet) eenzaam
    tot 15 april // Mu.ZEE en verschillende locaties in de stad
    Curatoren Jan Fabre en Joanna De Vos nodigden meer dan 70 kunstenaars uit om nieuw werk te brengen op meer dan 20 locaties in de stad.

Boek een winterse overnachting in De Stad aan Zee via winterinoostende.be tussen 1 december en 7 januari, dan krijg je een geschenk ter waarde van 95 euro op je kamer.

Wil je een persaccreditatie voor de première van deze lichtshow? Neem dan contact op met Marie@talkie.be. We voorzien een speciale plek om foto's te maken en de kans om reacties te verzamelen van de aanwezige BV's.

Opening lichttunnel Oostende

Ontdek Winter in Oostende!

Winter in het Park

Lichttunnel in opbouw // Oostende