EERSTE X-MAS LATE NIGHT SHOPPING IN OOSTENDE

Meer dan 180 winkels open tot 21u!

Op vrijdag 16 december organiseren vzw Centrummanagement en Toerisme Oostende vzw de eerste X-MAS Late Night Shopping. De Stad aan Zee is dan the place to be voor een gezellig avondje kerstshoppen. De winkels in de binnenstad blijven open tot 21 uur en in de straten heerst een gezellige kerstsfeer met heel wat animatie.

Op vrijdag 16 december openen meer dan 180 winkels hun deuren tot 21 uur voor een Late Night Shopping in kerstsfeer. Nog nooit namen zoveel winkels deel aan dit initiatief. Op deze manier krijgen vele klanten die tijdens de gewone openingsuren werken, ook de kans om te komen kerstshoppen in de winkels. De vorige editie van de Late Night Shopping, in mei, was alvast een schot in de roos.

Winterse animatie

De Stad aan Zee wil er een unieke belevenis maken van maken. Men kan tijdens het shoppen genieten van een gezellige, winterse sfeer. Heel wat winkels voorzien een hapje, drankje of attentie. De winterse straatanimatie zorgt voor de juiste stemming en ambiance. Er zijn diverse dj-sets en modeshows. Het wordt een belevenis die de ‘X-MAS Late Night Shopping’ ervaring net dat tikkeltje meer bezorgt.

Ook Hit Fm is van de partij en zendt op 16 december live uit tussen 18 en 21 uur vanuit het Feest- en Cultuurpaleis. Hit Fm is te beluisteren via 106.3 fm of livestream via www.hitfmlive.be.

Fashion Show on Ice

Zin in meer? Om dit alles stijlvol af te sluiten is er om 21.15 uur een Fashion Show on Ice op de schaatspiste van Winterijs. Verschillende winkels zullen hier een glamoureuze outfit voor de feestdagen presenteren, ideaal voor wie nog op zoek is naar iets om mee te schitteren aan de feesttafel of op de dansvloer.

Ongetwijfeld wordt dit een groot succes. Dat beaamt ook burgemeester Johan Vande Lanotte: “Er nemen aan deze Kersteditie van de Late Night Shopping meer dan 180 winkels deel. De inzet van al deze mensen bepaalt grotendeels het welslagen van dit evenement. We zijn dan ook zeer tevreden met het enthousiasme van onze handelaars”.

Een uur gratis parkeren

Voor de X-MAS Late Night Shopping wordt samengewerkt met Indigo. Bij een aankoop in een deelnemende handelszaak wordt er een gratis parkingcheque ter waarde van 1 uur aangeboden, geldig op de avond van de Late Night Shopping (zolang de voorraad strekt).

Late Night Shopping menu

Ook een aantal horecazaken leggen de shoppers extra in de watten. Zo biedt restaurant Marina een speciaal X-MAS Late Night Shopping menu aan. Ook Brasserie Buyl verwent de kerstshoppers en serveert finger sandwiches. Stadsbrouwerij ‘t Koelschip en Kaas Haspeslagh voorzien een degustatie van raclettekaas met Harlekijnbier.

Veerle Dubois Pers & Communicatie, Kabinet Johan Vande Lanotte, Burgemeester Oostende

Monacoplein 2
8400 Oostende