Evy Gruyaert ambassadeur MetaRelax® Ostend Night Run

Vrijdag 2 juni 2017 — De derde editie van de ‘MetaRelax® Ostend Night Run’ vindt plaats op zaterdag 23 september 2017. Niemand minder dan Evy Gruyaert is ambassadeur van het loopevenement en zal de lopers opwarmen voor hun run van 7 km, 14 km of 21 km. De avondrun start om 20.00 uur aan het Kursaal Oostende en loopt langs de zeedijk en het centrum van de stad. Liefhebbers kunnen ook deelnemen aan de Kids Run of de Team Challenge.

Sfeervol parcours

De loopwedstrijd op een traject van 7 km, 14 km of 21 km start bij zonsondergang om 20.00 uur en kent elk jaar een stijgend succes! “We zijn heel enthousiast over de organisatie van dit evenement. Vorig jaar was een topeditie met 2.400 deelnemers, maar uiteraard mikken we dit jaar op nog meer lopers”, zegt Burgemeester Johan Vande Lanotte.

Het parcours is uniek en uitdagend. Nieuw dit jaar zijn de passages door de Sint-Petrus- & -Pauluskerk en de Ensorgalerij. En wat dacht je van een frisse neus gevuld met zeelucht langs de strekdam? Of een ondergronds parcours langs de Visserskaai met oppeppende muziek? Een trappenloop doorheen het Kursaal? Of in looppas rond de sprookjesachtig verlichte Japanse Tuin?

Er wordt bovendien volop ingezet op originele elementen, zoals verlichting, animatie en verrassende accenten die voor een warme sfeer en beleving zorgen. Vaste ‘cheerleaders’ zijn de zonsondergang, het maanlicht en de vele lichtjes die rond het parcours sfeer zullen brengen. Hét event voor duizenden sportievelingen uit Oostende en ver daarbuiten!

Evy Gruyaert

Evy Gruyaert, in de sportwereld bekend als gezicht van onder andere Start to Run, is ambassadeur van deze editie. Op 23 september zorgt ze ervoor dat alle lopers goed opgewarmd aan hun Night Run beginnen. “Lopen is mijn passie. Ik kijk er enorm naar uit om alle sportievelingen uit Oostende en omstreken klaar te stomen voor een loopwedstrijd in zo’n uniek kader. Het traject is een sportieve uitdaging door de afstand, maar het sfeervolle parcours houdt het fun-gehalte hoog”, legt Evy uit.

Opbrengst integraal naar goed doel

Organisator Rotary Oostende Ter Streep schenkt de opbrengst integraal aan het goede doel.

“Het doel van de MetaRelax® Ostend Night Run is drieledig”, vertelt woordvoerster Katie Ghesquière van Rotary Oostende Ter Streep: “Wij willen jong en oud samenbrengen met dit gezond en sportief accent. Daarnaast besteden we grote zorg aan de kwaliteit van ons evenement, waar de stad Oostende in volle glorie aan bod komt. Als non-profitorganisatie benadrukken wij een vlotte samenwerking met de lokale ondernemerswereld, sportievelingen tot ver buiten de stadsrand en Toerisme Oostende. Ten slotte focussen wij ons vooral op een mooie opbrengst voor het goede doel in zijn ruime zin. Wij denken hierbij aan lokale goede doelen. Ons voornaamste project heet ‘Kansarme Oostendse kinderen’. Concreet steunen we diverse initiatieven zoals de onderwijsmaaltijdcheques, de pamperbank en een niet-gesubsidieerde ruilactiviteit van baby- en kinderkledij.”

Kids Run

De jongste deelnemertjes kunnen samen met Louise Carton, meter van de Kids Run, een eigen parcours van 700 m of 1000 m lopen. Kinderen van het eerste tot en met het zesde leerjaar kunnen zich inschrijven voor deze wedstrijd. Ieder lopertje krijgt een medaille en de drie eerste meisjes en jongens krijgen een prijs. Start en aankomst van de Kids Run vinden plaats op de zeedijk ter hoogte van het Kursaal Oostende.

Team Challenge

De Team Challenge is dé run bij uitstek voor bedrijven, organisaties en instellingen. Collega’s die als teambuilding willen inschrijven, komen in een extra klassement terecht. Per bedrijfsteam zijn er drie deelnemers die samen dezelfde afstand lopen.

Praktisch

Inschrijven kan vanaf donderdag 15 juni 2017 via de website www.ostendnightrun.be.
Prijzen:

• 21 km: 20 euro (vooraf) of 25 euro (de dag zelf)

• 14 km: 15 euro (vooraf) of 20 euro (de dag zelf)

• 7 km: 10 euro (vooraf) of 15 euro (de dag zelf)

• Kids Run: 2 euro

Voor elke loper is op het einde van de run een gevulde goodiebag voorzien.

Sponsorpakketten

Voor ondernemers en sympathisanten is er de mogelijkheid om een kilometerbord te sponsoren, de goodiebag te vullen of een social media boost te bestellen. In ruil hiervoor is zichtbaarheid op het evenement voorzien.

Organisatie

Voor de organisatie van de MetaRelax® Ostend Night Run slaan volgende partners de handen in elkaar: Rotary Oostende Ter Streep, Toerisme Oostende vzw, dienst Sport Oostende en Hermes Atletiekclub Oostende vzw.

--------------------------------------

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor verdere vragen en informatie:

Katie Ghesquière
Pers & Communicatie