🐬 Hoera krokusvakantie! 🐬

5 kindvriendelijke doe-tips in Oostende

Klik hier voor beeldmateriaal in hoge resolutie: https://press.talkie.be/nl/dir/krokusvakantie-2019

De Waanzinnige Boomhut - Expo
Fort Napoleon
15 februari t.e.m. 19 april 2020

Een waanzinnige boomhut zoals die van Andy en Terry zag je nog nooit. Er is een bowlingbaan, een zwembad met reuzenhaaien, een geheim laboratorium en een snoepjesmachine die je overal volgt en snoepjes in je mond schiet als je honger hebt. Andy en Terry beleven er de dolste avonturen en proberen terwijl ook hun boek tijdig klaar te hebben.

Tijdens deze expo in Fort Napoleon ontdekken kinderen de verschillende verdiepingen van de boomhut bedacht door Andy Griffiths, één van de populairste kinderboekenauteurs in Australië. De boomhut heeft een interactief doe-parcours vol inspirerende opdrachten in petto! Binnenkort zal in centrum Oostende hierover ook een wandeling beschikbaar zijn. Hou zeker en vast visitoostende.be in de gaten!

Mercator
Mercatordok, 8400 Oostende (tussen station en stadhuis)
De Mercator ligt sinds 2017 als vaste waarde aan wal in Oostende. Het schip maakte in totaal 54 reizen en die kan je samen met je kids herbeleven! Altijd al eens aan het roer willen staan zoals een echte kapitein? Of benieuwd naar de spannende verhalen van op zee? Het kan allemaal op dit unieke museumschip!
Meer info: visitoostende.be

Hangtime
Fortstraat 128B, 8400 Oostende
Tijdens schoolvakanties elke dag open tussen 10:00 en 18:00 uur

Een hele dag gekke kunstjes tonen op wel 1.000 vierkante meter aan trampolines en heerlijk ravotten in een reuze ballenbad. Hangtime bezorgt je alvast de meest speelse dag tijdens de krokusvakantie! Ook de allerkleinsten worden getrakteerd op avontuur in de zinnenprikkelende speelruimte. Meer info: visitoostende.be

The Crystal Ship Kids Guide
Verschillende locaties in Oostende
Oostende wordt kleurrijk in de verf gezet met de indrukwekkende kunstwerken van The Crystal Ship. Kids kunnen ook op culturele ontdekkingstocht door de stad met de gratis op te halen 'The Crystal Ship Kids Guide' bij Toerisme Oostende. Heel wat leuke weetjes, raadsels en doe-opdrachten bij alle kunstwerken maken deze artistieke ervaring extra plezierig! Meer info: visitoostende.be

Domein Raversyde
Nieuwpoortsesteenweg 636, 8400 Oostende
15 maart 2020 - 11 november 2020

Raversyde biedt heel wat troeven voor een onvergetelijke dag aan zee. Van de natuur bewonderen in de Oostendse duinen tot teruggaan in de tijd van WOI/WOII en de middeleeuwen. Bij Domein Raversyde worden jong en oud getrakteerd op een leerrijke en ontspannende belevenis!
Meer info: visitoostende.be

Programmatie Kursaal Oostende
Uitbundige Russische Dansen
Zondag 23 februari 2020 om 17:00 uur

The Australian Pink Floyd Show
Vrijdag 28 februari 2020 om 20:00 uur

De Vrienden van Wendy
Zaterdag 29 februari 2020 om 20:00 uur

Isabelle Beernaert presenteert: Laat me
Zondag 1 maart 2020 om 16:00 uur
Koop hier je tickets

Oostende tipt: de nieuwste hotspots!

World of Rascals
Wittenonnenstraat 37A, 8400 Oostende

World of Rascals - Where stories begin. Een kinder- en jeugdschoenenwinkel voor baby's, beginnende avonturiers en de nieuwsgierige jeugd. Van maatje 16 t.e.m. 40, je spot hier elk seizoen het beste uit de kidsfashion.

Albrecht
Hertstraat 8, 8400 Oostende

Fantastisch ontbijt, gekke 'over-the-top' drankjes, waanzinnig lekkere taarten, Albrecht biedt je alles wat nodig is voor jouw momentje van rust overdag. Leuke extra: je kan hier ook taarten bestellen die ieder feestje zullen opfleuren.

Klik hier voor high res beelden van de Oostendse hotspots: https://press.talkie.be/nl/dir/hotspots-oostende

Charlotte Marron Walkie Talkie NV
Lotte De Wilde Walkie Talkie NV