Meer dan 150 winkels nemen deel aan Late Night Shopping

Oostende is dé shoppingstad aan zee.  Na het grote succes van de eerste edities vorig jaar pakt Oostende nu voor de derde keer uit met een Late Night Shopping. Op vrijdag 6 mei blijven meer dan 150 Oostendse winkels in het centrum open tot 21 uur. Gezellig shoppen, genieten van de straatanimatie en de sfeer, extra attenties in de winkels… Kortom: niet te missen!

Meer dan 150 winkels uit de centrumstraten blijven op vrijdag 6 mei open tot 21 uur. Heel wat handelaars geven korting of een geschenkje aan hun klanten. Anderen trakteren met een hapje en een drankje of bieden een degustatie aan. Er zullen ook verschillende dj-sets opgesteld staan en natuurlijk mogen ook de modeshows niet ontbreken.

Animatie

Voor de animatie laten de organisatoren en de handelaars zich inspireren door Dirty Dancing, de hitmusical die deze zomer naar Kursaal Oostende komt. Reeds van in de late namiddag valt er heel wat te beleven in de verschillende straten van het centrum. Elevation DanceCademy zorgt voor een Dirty Dancing-workshop, er zijn diverse muzikale optredens, levende standbeelden, komische acts en lookalikes zorgen voor extra sfeer en maken van het shoppinggebeuren een echt feest!

Samenwerking Toerisme en CMO

Het initiatief voor de Late Night Shopping gaat uit van de vzw Centrummanagement in samenwerking met Toerisme Oostende. Dit blijkt een goeie match te zijn. ‘De voorgaande twee edities van de Late Night Shopping waren een enorm succes. De handelaars zijn zelf vragende partij voor het voortzetten van de Late Night Shopping op regelmatige tijdstippen. We spelen daar graag op in. De Late Night Shopping brengt heel veel bezoekers naar Oostende die nadien ook graag nog een hapje gaan eten of een aperitiefje drinken’, aldus Burgemeester Johan Vande Lanotte.

Een uur gratis parkeren

Door de samenwerking met Indigo kunnen we de shoppers een gratis parkingcheque ter waarde van 1 uur parkeren aanbieden (zolang de voorraad strekt).

Tientallen prijzen te winnen

Bovendien maakt iedereen kans op één van de tientallen prijzen. Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is een deelnameformulier invullen en op 6 mei binnenbrengen bij de Hit Fm stand in het Feest- en Kultuurpaleis.

Samenwerking met Hit Fm en HIP Magazine

Hit Fm zorgt op 6 mei trouwens ook voor de soundtrack bij de Late Night Shopping en zendt live uit tussen 18 en 21 uur vanuit het Feest- en Kultuurpaleis en is te beluisteren via 106.3fm of livestream via www.hitfmlive.be. We brengen bovendien ook weer een Late Night krant uit i.s.m. HIP Magazine.

In Oostende word je op 6 mei verwend, dus mis de Late Night Shopping niet!

Late Night shopping - 6 mei

Peter Craeymeersch